تثبیت و بهسازی خاک با استفاده از خرپا (TRUSS CONSTRUCTION)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

 

این روش، یکی از مناسب­ترین و متداول­ترین روش­های اجرای سازه نگهبان در مناطق شهری است. اجرای آن ساده بوده و نیاز به تجهیزات و تخصص بالایی ندارد، و در عین حال قابلیت انعطاف زیادی از نظر اجرا در شرایط مختلف دارد.

شمای کلی این نوع سازه نگهبان در شکل 1 نشان داده شده است. برای اجرای این نوع سازه نگهبان، ابتدا در محل عضوهای قائم خرپا، که در مجاورت دیواره گود قرار دارند چاه­هایی را حفر می­کنیم. عمق این چاه­ها برابر با عمق گود به اضافه مقداری اضافه برای اجرای شمع انتهای عضو تحتانی خرپا است. طول شمع را که با .... نشان داده می­شود از طریق محاسبه بدست می­آوریم. آنگاه درون شمع را آرماتوربندی کرده و عضو قائم را در داخل شمع قرار می­دهیم و سپس شمع را بتن­ریزی می­کنیم. پس از سخت شدن بتن انتهای عضو قائم به صورت گیردار در داخل شمع قرار خواهد داشت. سپس خاک را در امتداد دیواره گود با یک شیب مطمئن بر می­داریم. آنگاه فونداسیون پای عضو مایل را اجرا می­کنیم. پس از آن عضو مایل را از یک طرف به عضو قائم و از طرف دیگر به ورق کف ستون بالای فونداسیون متصل می­کنیم. عملیات فوق را برای کلیه خرپاهای سازه نگهبان در امتداد دیواره به صورت همزمان اجرا می­کنیم.

 

kh1

شکل1- اجرای خرپای حایل

 

kh2

kh33

شکل2- اجرای خرپای حایل

 

مراحل اجرایی سازه های نگهبان خرپایی با ترسیم جزئیات اجرایی 

 

kh4

kh5

kh6

kh7

LOGOSlid

شرکت فنی مهندسی سورین

شرکت فنی مهندسی سورین با نگاه به چشم انداز متعالی خود و با توجه به ارزشها، ضمن رعایت اصول و استانداردهای علمی ومهندسی وفراترازآن، با در اختیار داشتن مجموعه­ای از متخصصین ژئوتکنیک و سازه، امکان ارائه و انجام هرگونه خدمات مشاوره، طراحی، اجرا ونظارت در بخش­های گودبرداری و پایدارسازی، سازه­های بتنی و سازه­های فولادی ساختمان دارا می باشد.

ارتباط با ما

تــهــران، جردن، بلوار گلشهر، برج آی تک، طبقه ششم، واحد 60

تلـفـکس:

                                                              29 500 220 - 021

                                                              19 500 220 - 021

  + اطلاعات بیشتر

 

 

 

 

whatsapp    Telegram  imo