نصب هدنیل

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

 

١-١- کلیات

به منظور انتقال نیروي خاك وارده بر پوشش سطحی به نیل‌ها، می‌بایست اتصال مناسبی بین نیل‌ها و پوشش سطحی برقرار گردد. بدون وجود چنین اتصالی، سازه نگهبان فاقد کارایی خواهد بود. در نتیجه، نصب صحیح هدنیل‌ها در اسرع وقت الزامی بوده و خاکبرداري پنل زیرین بدون تکمیل عملیات نصب هدنیل، مجاز نمی‌باشد.

٢-١- صفحه فولادي و واشر

کلیه صفحات فولادي و واشر مورد استفاده در طرح از نوع ٣٧St با حداقل مقاومت مشخصه (مقاومت تسلیم کششی) fy=٢۴۰۰kg/cm٢ می‌باشد. برش و سوراخ‌کاری صفحات هدنیل‌ها و واشرها باید با استفاده از وسایل مناسب معادل انجام گیرد. رواداري مجاز در برش و سوراخ‌کاری صفحات مطابق زیر می‌باشد:

  • ابعاد صفحات هدنیل: ١۰ ± میلیمتر
  • ضخامت: ٢± میلیمتر
  • قطر سوراخ: ٢± میلیمتر

١-٢-١- کنترل کیفیت

کلیه موارد مذکور در بند ٧-٢-٣ در مورد صفحات فولادي هد نیل نیز حاکم است.

٣-١- مهره

به منظور جلوگیري از لهیدگی واشر، ابعاد مهره باید به گونه‌ای انتخاب گردد که سطح اتکاي مهره بر روي واشر کمتر از سطح مقطع واشر نباشد. مهره‌های مورد استفاده باید از نوع استاندارد باشد.

۴-١- عملیات نصب هدنیل

نصب هدنیل پس از اتمام کامل و موفق تزریق نیل و اتمام مش و شاتکریت انجام می‌گیرد. مراحل نصب هدنیل تقریباً مشابه نصب صفحات زیر سری مهارها (بند ٧-۵)می‌باشد.

 

LOGOSlid

شرکت فنی مهندسی سورین

شرکت فنی مهندسی سورین با نگاه به چشم انداز متعالی خود و با توجه به ارزشها، ضمن رعایت اصول و استانداردهای علمی ومهندسی وفراترازآن، با در اختیار داشتن مجموعه­ای از متخصصین ژئوتکنیک و سازه، امکان ارائه و انجام هرگونه خدمات مشاوره، طراحی، اجرا ونظارت در بخش­های گودبرداری و پایدارسازی، سازه­های بتنی و سازه­های فولادی ساختمان دارا می باشد.

ارتباط با ما

تــهــران، جردن، بلوار گلشهر، برج آی تک، طبقه ششم، واحد 60

تلـفـکس:

                                                              29 500 220 - 021

                                                              19 500 220 - 021

  + اطلاعات بیشتر

 

 

 

 

whatsapp    Telegram  imo